wyposażenie do oczka wodnego rośliny wodne pokarmy dla ryb preparaty i lekarstwa i dla ryb lampy uv, filtry, pompy




Strona Główna Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
staw, a prawo
Autor Wiadomość
zibi 
Początkujący


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 15
Wysłany: 2008-01-01, 17:41   staw, a prawo

Witam. Zastanawiam się jak ominąć prawo, żeby urzędasom nie płacić. Interesuje mnie wykopanie stawu 30mx15mx3xm pow. ok 450m kw. w celach rekraacyjnych. Miejsce to łąka. cala okolica jest po ilus tam letniej melioracji... Jasnozielonym kolorem zaznaczylem row melioracyjny ktory wykopala ekipa meliorująca. Ciemnoniebiski pasek na dole to strumyk o szerokosci okolo 50 cm gleboki do 15 cm. dodatkowo w tym miejscu gdzie zaznaczylem miejsce wykopania stawu znajduje sie zrodlo, ktore wybija. Łąka jest w tym mijescu caly czas zalana. Duzo problemow przy sianokosach, bo trawa nie schnie, lecz gnije. Ziemia to tofrowisko. Znalazłem w internecie takie coś:

Z powyższych unormowań prawnych wynika, że jeśli właściciel gruntu chce wybudować staw w terenie podmokłym lub w zagłębieniu terenu albo innym miejscu, w którym gromadzi się woda i nie korzysta przy tym z płynących wód powierzchniowych, to nie musi uzyskać pozwolenia wodnoprawnego na założenie stawu. Staw taki nie może posiadać jednak żadnych dopływów ani odpływów.
żródł:
http://www.powiat.olecko.pl/ogl20/s10.htm

zaraz po nowym roku zamierzam iść do Ochrony środowiska i zapytać sie czy bede potrzebowal pozwolenia czy nie. Chciałbym mianowicie ten rów zamienić w przyjemne jezioro, nad ktorym można by spędzać miło czas. Czekam na odpowiedzi i szczesliwego nowego 2008 roku życze.
 
 
meps 
Początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 44
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2008-01-01, 22:25   

Nawet jeśli nie potrzeba pozwolenia wodnoprawnego, to na każdy stawek powyżej 30m2 wymagane jest pozwolenie na budowę. Jest tylko jeden sposób żeby ominąć przepis. Jeśli miejsce na staw nie jest blisko skonfliktowanego sąsiada, to po prostu wykopać. Później czas działa już tylko na korzyść "samowoli budowlanej" Po kilku latach może być trudne jej udowodnienie. Staw wrośnie w krajobraz, brzegi zarosną roślinnością i zawsze można powiedzieć że jest tu już od dawna. Zresztą coś nie bardzo wierzę żeby jakiś urzędas z własnej inicjatywy chciał to sprawdzać i udowadniać. No chyba że ktoś "uprzejmie doniesie" to wtedy będzie musiał.
 
 
wojtas 
Oczkomaniak


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1522
Skąd: Radom
Wysłany: 2008-01-02, 09:39   

Rzeczywiście jest taki przepis? 30m2 to niewiele.więc nawet na większe ogrodowe oczko trzeba mieć zezwolenie?
 
 
Mazur 
Oczkomaniak


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 1277
Skąd: z Mazur
Wysłany: 2008-01-02, 10:48   

Ale po co iść pod prąd kiedy prostą drogą może być bliżej, warto spytać w gminie, nie sądzę że bez ważnych powodów odmówią, czasy się zmieniły i już urzędnik nie powie nie bo nie.
 
 
Gliniak 
Bywalec



Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 211
Skąd: Liszki/Kraków/Pcim
Wysłany: 2008-01-02, 12:38   

Roman napisał/a:
Ale po co iść pod prąd kiedy prostą drogą może być bliżej, warto spytać w gminie, nie sądzę że bez ważnych powodów odmówią, czasy się zmieniły i już urzędnik nie powie nie bo nie.


1. Nie w gminie tylko w starostwie powiatowym. W urzedzie gminy zrobili "wielkie oczy" jak pytalem ich o stawik/staw i odeslali do wyzszej instancji.

2. Na www. powiatu krakowskiego znalazlem opis procedury zalatwiania pozwolenia na budowe stawu powyzej 30 m2 lub dokumentow potrzebnych do zgloszenia budowy stawu do 30 m2 ( wszelkie dokumenty mozna wydrukowac juz sobie w domu )

3. Przychylam sie jednak do zdania , ze nie warto zawracac sobie glowy papierologia jesli tylko nie mamy "zyczliwych" sasiadow.

4. Podobno rzadzacy planuja zliberalizowanie prawa budowlanego i znaczne ulatwnienia w wydawaniu pozwolen na budowe ...... moze wiec i wykopanie stawu na wlasnej ziemi stanie sie o wiele prostsze.

Pozdrawiam
 
 
AurorA 
Administrator
oczko wodne 5 m3



Pomógł: 265 razy
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 10506
Skąd: Brwinów k/Wa-wy
Wysłany: 2008-01-02, 14:19   

Słyszałem kiedyś że można to obejść kopiąc torf, a nie staw . Po prostu jest to złoże torfu nie staw - niestety nie znam szczegółów :oops: ale słyszałem o takim przypadku i załatwia się w inny sposób. Może ktoś ma tu jakieś doświadczenia.
_________________
pozdrawiam arek
---------------------
oczko wodne żaden problem
PORADNIK PORTAL SKLEP
 
 
AurorA 
Administrator
oczko wodne 5 m3



Pomógł: 265 razy
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 10506
Skąd: Brwinów k/Wa-wy
Wysłany: 2008-01-02, 14:21   

wojtas napisał/a:
Rzeczywiście jest taki przepis? 30m2 to niewiele.więc nawet na większe ogrodowe oczko trzeba mieć zezwolenie?


zezwolenie jest potrzebne nawet na oczko o wielkości metra i każdy zbiornik należy zgłosić w powiecie, a stawiki ponad 30m2 wymagają pozwolenia na budowę a to naprawdę schody i ogromne koszty :P
_________________
pozdrawiam arek
---------------------
oczko wodne żaden problem
PORADNIK PORTAL SKLEP
 
 
melek 
Przyjaciel forum


Pomógł: 61 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1998
Skąd: Pobiedziska
Wysłany: 2008-01-02, 16:30   

Nie przypominam sobie żebym swoje oczko zgłaszał w gminie :P
 
 
iwosek 
Oczkomaniak



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 1554
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2008-01-02, 16:35   

W imie prawa wszystko powinnismy zglaszac w urzedzie - nawet skladzik na narzedzia. Mielismy taką zabawna sytuacje, ze gosc zostal oskarzony o samowolike budowlana i podany do sadu za postawienie ...... kurnika (jezeli kurnikiem mozna to nazwac - buda 2x2 metry z dachem z jakiegos plastiku. Naszczescie wszystko sie zakonczylo polubownie, ale glupota straszna :hehe:
_________________
pozdrawiam Mateusz :piwko:
Malum nullum est sine aliquo bono
 
 
zibi 
Początkujący


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 15
Wysłany: 2008-01-04, 16:14   

Ja dzis bylem w urzedzie i sie załamałem. Czy jest ktos tutaj co moze mi opisac co po koleji bo w urzedzie od pokoju do pokoju wysylaja:
- każą zrobić mape jakas tam specjalna przez geodete okolo 500 zl,
- wniosek i pozwolenie podno prawne 215 zł,
- musi jakis uczony zrobic operant wodno-prawdny - ? nie wiem ile to kosztuje
- projekt stawu - ? ciekawe ile sobie architekt zazyczy za zaprojektowanie dolu 30mx15mx3m, nic wiecej poprostu dół z woda chce, reszte sie wedlug wlasnego uznania zrobi
- pozwolenie na budowe ciekawe ile ????
Prosze powiedzcie ile wast to kosztowalo finansowo zeby ( wszystkie dokumenty ) wykop stawu mnie nie interesuje.
moze ktos zrobi rozpiske co za co ile zapłacil.
Czy do wykopania dolu potrzeba tablicy informacyjnej ze jest to teren budowy? czy dziennik budowy potrzebny i jakis INZYNIER nadzorujacy wykop dziury ???
Czy pozniej trzeba bedzie jakies kontrole zapraszac zeby to uznala znow jakies mapiki geodezje zapraszac zeby mapy sporzadzila juz ze stawem gotowym ??? PROSZE o pomoc bo juz sie troche zalamalem :(
 
 
wojtas 
Oczkomaniak


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1522
Skąd: Radom
Wysłany: 2008-01-04, 18:03   

Melek napisał/a:
Nie przypominam sobie żebym swoje oczko zgłaszał w gminie :P
bo chyba nikt nie zgłaszał.te przepisy są absurdalne.
 
 
zibi 
Początkujący


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 15
Wysłany: 2008-01-04, 19:04   

pozatym ile wynosi opłata za staw? podatek gruntowy? gdzieś wyczytałem że 3,5 zl/m2 czyli w przypadku 450 m kw wsyzlo by 1575 zł ? to absurd ! ?
 
 
Bajbas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-04, 19:09   

zibi napisał/a:
PROSZE o pomoc bo juz sie troche zalamalem

niestety jak chcesz mieć duża wodę to tak jest, choć oczywiście takie podejście jest dołujące :(
wojtas napisał/a:
chyba nikt nie zgłaszał.te przepisy są absurdalne

ja zgłaszałem, i całe szczęście, bo jak sąsiedzi chcieli mi się dobrać do d... to ja im mogłem pokazać :dupa:
Jeśli chodzi o zgłoszenie to fatyga niewielka, a spokój wiekuisty :)
Bajbas
 
 
zibi 
Początkujący


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 15
Wysłany: 2008-01-04, 22:13   

robil ktos projekt stawu? ile to kosztuje ? podajcie wymiary swojego stawu ile to kosztowalo zebym mial rozeznanie
 
 
zibi 
Początkujący


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 15
Wysłany: 2008-01-06, 22:27   

kto sporzadza operat wodno prawny i ile bierze za to kasy :) ? przyklady prosze
 
 
Advertisement
..:: Sponsor ::..




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25.01.2007
Posty: 4134
Skąd: USA





Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

oczko wodne - poradnik praktyczny