wyposażenie do oczka wodnego rośliny wodne pokarmy dla ryb preparaty i lekarstwa i dla ryb lampy uv, filtry, pompy




Strona Główna Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa oczka wodnego - krystalicznie czysta woda
Autor Wiadomość
OskarK 
Nowy


Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 13:16   Budowa oczka wodnego - krystalicznie czysta woda

Drodzy Forumowicze,

nazywam się Oskar, jestem nowy i jestem laikiem w temacie oczek wodnych. Piszę gdyż chciałbym przez okres zimy skorzystać z Waszych rad, aby na wiosnę ruszyć z budową swojego oczka wodnego.

Moim celem jest odwzorowanie tego projektu: https://www.youtube.com/watch?v=sVMrIjEwWyQ

Założeniem jest taka budowa, aby uniknąć rozwoju glonów, aby woda była krystalicznie czysta. Chciałbym już na etapie projektowania wykorzystać wszystkie naturalne elementy powodujące, że glony nie będą się rozwijać:
1) budowa dużej strefy bagienno-regeneracyjnej (stosunek 1:1) z kilkoma poziomami dla rozwoju wielu różnorodnych roślin wodnych;
2) brak ryb (ewentualnie ok. 2-3 sztuki - gatunki dowolne);
3) małże;
4) dokwaszenie wody torfem w workach, słoma jęczmienna;
5) odpowiednie odmiany bakterii do walki z glonami i osadem dennym;
6) dno wyłożone piaskiem kwarcowym, duże kamienie polne wyznaczające strefę bagienną, umieszczenie skał wulkanicznych;
7) przykrywanie części nie zawierającej roślin czarną folią i odsłanianie w czasie przebywana na działce.
8) ewentualnie filtry elektryczne (czy potrzebne?)

Na pewno utrudnieniem będą niewielkie rozmiary akwenu (20 m2 - ok. 8m2 strefy bagienno-regeneracyjnej) oraz niewielka głębokość (maksymalnie do 1,5 m). Woda z wodociągów warszawskich (mogę wrzucić parametry wody), następnie uzupełnienia braków deszczówką.