wyposażenie do oczka wodnego rośliny wodne pokarmy dla ryb preparaty i lekarstwa i dla ryb lampy uv, filtry, pompy




Strona Główna Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: AurorA
2007-07-06, 16:09
Duży staw z niebieską wodą--marzenie dreamON
Autor Wiadomość
dreamOn 
Nowy


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 6
Wysłany: 2007-07-06, 02:09   Duży staw z niebieską wodą--marzenie dreamON

Witam. Jestem nową osobą na forum i liczę na kilka Waszych rad odnośnie zakładania stawu. Nie ukrywam, ze jestem w tej kwestii amatorem, ale plany mam ambitne.

Staw będzie duży - między 100 a 200 mkw. Dno ma łagodnie schodzić do jakichś 3-4 metrów głębokości. Nie zdecydowałem jeszcze czy do uszczelnienia użyć gliny czy siatkobetonu. Boję się że na miękkim gruncie całość mogła by się zapadać a beton popękać.

Zatem jeśli glina to w jakich ilościach? Nie wierzę, że powszechnie zalecane 30 cm wystarczy. Muszę tu nadmienić, że jestem leniwy i nie chcę się bawić w ewentualne osuszanie, uszczelnianie ani pogłębianie. Oczekuję , że staw przetrwa najbliższe 300 lat i będzie tak trwały jak zbiorniki naturalne.

Kolejna kwestia dotyczy kamyczków. Mój staw będzie ładniejszy niż wszystkie inne. :peace:
Wymyśliłem, że jego dno wysypię barwnymi kamyczkami tak aby woda przybrała kolor seledynowy bądź turkusowy. Kto widział Zielony Staw bądź krakowski Zakrzówek ten wie o czym mówię. Tylko jak uzyskać pożądany efekt? Jakich kamyczków użyć? Czy wapiennych?

Ostatnia sprawa to kosztorys. Na pewno na tak specjalistycznym forum jak to, jest Ktoś kto na oko potrafi ocenić ile to wszystko może kosztować. Tak z dokładnością do 2000zł. ;)
Ostatnio zmieniony przez samuraj 2008-04-21, 19:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Ernest 
Przyjaciel forum



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 2829
Skąd: Skawina
Wysłany: 2007-07-06, 05:14