Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

Staw - Odnowione bajorko

piechu11 - 2015-04-28, 18:10
Temat postu: Odnowione bajorko
Witam! Pisze temat w celu zapoznania się z Waszą opinią, co byście zrobili jakbyście mieli staw jak ja :P . Chodzi mi głównie o roślinność, ponieważ jestem kompletnie zielony w temacie.
Ale może od początku. Staw, którym się opiekuje wraz z liczną rzeszą innych społeczników został "wybudowany" około 100 lat temu (nie jestem pewien, staw należał do naszego XIXw. dworu). Ogólnie staw był zapuszczony od około 50 lat. Władze gminne zdobyły pieniądze na renowacje 2 lata temu. Było to bajoro, z 10 cm warstwą rzęsy na powierzchni.
Staw ma 1,5 m głębokości i dodatkowo z metr mułu. Rzęsa udusiła wszystkie inne rośliny podwodne. Dookoła stawu posadziliśmy głównie kaczeńce i lilie. Są też kaczki :) : 3 pary mandarynek, para karolinek, parka czernic i samiec cudokaczki (samiczkę porwała liska :( ). Z ryb to pełno karpi koi, parę tołpyg i amura.
Więc? Co byście podziałali? Wszystkie propozycje mile widziane :P


123mielony - 2015-04-28, 18:19

piechu11 napisał/a:
Z ryb to pełno karpi koi, parę tołpyg i amura.

Przy kaczkach i rybach typu tołpyga i amur,roślinom nie wróżę zbyt długiej kariery.

piechu11 - 2015-04-28, 18:27

Przy takim stawie? :-o Przecież to parę kaczuszek :D
123mielony - 2015-04-28, 18:36

piechu11 napisał/a:
Przecież to parę kaczuszek :D

Do mnie przyleciało dwie sztuki i przez dwie minuty zmasakrowały ze cztery kwiaty lilij i ze dwa duże liście,w tym momencie moja gościnność się skończyła. :yess:

piechu11 - 2015-04-29, 11:31

Odnośnie sadzenia, to myślałem o czymś w rodzaju "trawy podwodnej". Moczarkę lub rogatka boje się wrzucić, bo na takim stawie byłby problem z odławianiem w razie ekspansji. Jest jakaś popularna roślinka podwodna kotwicząca się dna? Ogólnie to po tylu latach panowania rzęsy jeszcze nie udało się raczej wprowadzić jako takiej równowagi.