Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

Oczko wodne z siatkobetonu. - Problem z oczkiem....

karpik - 2013-11-25, 10:20
Temat postu: Problem z oczkiem....
Witam wszystkich na forum.
Chciałbym przedstawić wam swój problem z oczkiem i myślę, że wasze redy, sugestie, pomysły pomogą zwalczyć ten kłopot.
A więc zaczynając od początku oczko jest pojemności około 50 000l. Jest wykonane z betonu, który (i tu zaczynają się schodki :-( ) przecieka..... Betonu jest już 3 warstwa, pierwsze była beton i kamień "wciskany" w zaprawę-> spękała, następnie kolejna warstwa betonu i kamienia "wciskanego" -> spękało...., kolejna warstwa (aktualnie ostatnia) została pokryta betonem (suchym) ale przed nałożeniem cała stara warstwa została pokryta siatką zbrojeniową i na to nowa zaprawa... okazało się, że spękała :-|
Nie wiem w czym tkwi problem (ja jestem w tym laikiem, każda warstwa oczka była robiona przez kogoś innego...).
Macie może jakiś pomysł co z tym zrobić?

"Łatałem" te pęknięcia, szczeliny ceresitem cx 15 ale nic to nie dało bo oczko zalane do połowy znów stało się prawie puste....

Za pomoc będę bardzo wdzięczny.

wolanin - 2013-11-25, 11:20
Temat postu: Re: Problem z oczkiem....
Cześć karpik, nie odważyłbym się sugerować Ci betonowania po raz czwarty jako metody rozwiązującej Twój problem
- a gdybyś to robił po raz pierwszy, to gratulowałbym Ci oczka z betonu jako jego zwolennik, doradzając zastosowanie mikrozbrojenia z włókien polipropylenowych jako domieszki do betonu zapobiegającej skurczom i spękaniom. Beż żadnych wciskanych kamieni.