Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

Oczko z formy - dno i brzegi oraz sadzenie roślin w oczu z formy

wrodomin - 2011-04-07, 19:51
Temat postu: dno i brzegi oraz sadzenie roślin w oczu z formy
w sobotę nabywam oczko wodne z obi o którym pisałem. Nie planuję powiększąc bo po prostu nie ma na to miejsca więc takie wystarczy. zaryzykuje również z rybami, jakie karasie, glonojady czy złote liny. max. 6 -8 sztuk. na zimę po prostu przykryje grubym szkłęm czy styropianem.

teraz pytanier:

1.czym wyłożyć dno ?? jestem laikiem, ale jeśli miałabyc to zwykla ziemia, to nie jest tak że pod wpływem wody ziemia sie podniesie i zamuli całą wode ?? czym wykłąda się dno tak żeby posadzić na dnie jakies podwodne roślinki które napowietrzaja wode.

2. co robi się ze skosami ? są dosyć ostre, czy zostawia się tak jak wygladaja czyli samo tworzywo czy czymś się okłąda ??

3. jak się sadzi rośliny wodne ? wkłada się jakis grunt i w niego sie wtyka rośline tak jak na powierzchni

Agga - 2011-04-07, 20:29

witaj
forma to niezbyt dobry pomysł ..sama sprawdziłam , ale twój wybór
rybek za dużo sobie zaplanowałeś

na dno absolutnie nie dawaj ziemi bo będziesz miał kałużę a nie oczko , ja u siebie taka formę 500l miałam wysypana żwirkiem , no a ze ścianami to chyba niewiele zrobisz ..chyba że kieszenie na rośliny :?
co do sadzenia roślin ..poczytaj forum tu wszystko już jest napisane :-D
pozdrawiam

wrodomin - 2011-04-07, 22:07

chodzi mi przede wszystkim jak sadzić rośliny wody płytkiej - w oczku na obrzeżach są takie specjalne ,,tarasy'' wokół całego oczka na ok. 10-15 cm. czy w te dołki wsypać jakiś grunt (a jeśli tak to jaki - jaka mieszanka i czym zakryyć żeby nie wylewała sie ziemia i nie mąciła wody)

i jakie proponujecie dno do oczka z formy ? same kamyczki - żwir czy jakiś grunt ? chce mieć dużo roślin podwodnych oczyszczających.

ewa535 - 2011-04-07, 22:29