Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

Technika - Bezpieczne napięcie 12 v

bednarski83 - 2007-02-28, 09:55
Temat postu: Bezpieczne napięcie 12 v
Witam!
Buduje oczko wodne. Więc potrzebuje informacji na różne tematy. Jak ostatnio robiłem zakupy
wpadłem na pomysł, żeby zrobić zasilanie oczka wodnego nie na 230v tylko na 12v.
Jak się odniesiecie do tego pomysłu? Wszystko przecież działa na 12v w oczku, czy to filtr czy też pompa, albo oświetlenie podwodne. Po co miec 4 lub 5 transforamtorów jak wystarczy jeden powiedzmy 250 va zamontowany gdzies powiedzmy w altanie, a juz linia idzie sobie 12 v koło oczka wodnego.

jackon - 2007-02-28, 10:12

dobry i bezpieczny pomysl
Maikler - 2007-02-28, 17:56

Tyle, że trzeba jeszcze ten transformator zrobić. Nie znam się na elektryce, ale wiem, że przerobienie transformatorów jest trudne a do tego trzeba ucinać fabryczne transformatory przy urządzeniach elektrycznych a co za tym idzie utrata gwarancji.
Mazur - 2007-02-28, 17:58

To proste kupić prostownik samochodowy na 12V prąd sam regulujesz, wskaźnik pokaże pobór, proste i po problemie.
bednarski83 - 2007-03-02, 17:30

Witam. Roman ma rację po co sobie życie komplikować i kombinować coś ucinać i lutować.
Fabrycznych transformatorków też nie musisz ucinać i tracić gwarancji. Ja narazie mam zakupione oświatlenie podwodne aqua-szut, halogeny możesz też kupić bez transformatora.
Pozatym są stosowane różnego typu połączenie minijack, szybkozłączki, a to nie problem żeby wiele transformatorków zastąpić jednym zbiorczym :)

czester78 - 2007-03-03, 16:49

Panowie I Panie to nie takie proste jak by się wydawało :)
Po pierwsze musi to być naprawde sproy transformator, taki od prostownika to raczej nie pociągnie co najwyżej że chyba będzie na dwie żaróweczki. dokładnie moge komuś wyliczyć jak potrzebuje , niech mi powie tylko co potrzebuje zasilić.