| |
Oczko wodne - forum Forum miłośników oczek wodnych. |
 |
Rośliny wodne - wiedniecie roślin na poczatku...
front247 - 2014-06-11, 18:31 Temat postu: wiedniecie roślin na poczatku... witam
Założyłem minioczko i obsadziłem je kilkoma roślinkami,zostały one posadzone w doniczkach ziemia+żwir 50/50...3 dni temu,wprawdzie to krótko ale zauważylem że wszystkie bez wyjątku usychają tzn liście robią sie żólte i po czym się łamie. czy to normalne zaraz po posadzeniu,bo nie mam kompletnie doświadczenia z roślinami oczkowymi.
pozdrawiam
Adalbert - 2014-06-11, 18:46
A czy woda w oczku była "odstana" czy wsadziłeś do świeżej "kranówy"?
rewi - 2014-06-11, 18:53
front247, a jakie to rośliny babki wodne?
front247 - 2014-06-11, 19:14
Szczerze mówiąc nie wiem co to za rosliny..wiem ze ten maly to chyba grzybieńczyk,reszta pozyskałem z około 10-20 cm z jeziorka .
Woda ze studni abisynki 7 m,troszke zazelaziona,woda odstala sie jakies 3 dni ,ale zaszczepilem oczko wiadrem wody z jeziora z domieszka mułu i piasku.
Zapomnałbym..roślinki sadziłem najpierw zwirek,potem ziemia z granulatem obornika i na gore żwir.
Woda była na poczatku klarowna ale jak wsypałem żwirek w sterfe przybrzezna to zmętniała od razu..jakby taki pył z gliny z tego zwiru bo go nie płukałem wczesniej.
A może musza odchorowac tę przeprowadzkę z jeziorka?
Adalbert - 2014-06-11, 19:50
| front247 napisał/a: | | A może musza odchorowac tę przeprowadzkę z jeziorka? |
Być może bo jeśli pozyskałeś je naruszając system korzeniowy a nie zredukowałeś części zielocej to popyt na składniki odżywcze przewyższa podaż o roślina będzie więdnąć a nawet może zginąć.
front247 - 2014-06-11, 20:36
Roslinki siedziały niezbyt mocno w piaseczku z mułem wydobyłem je bardzo delikatnie i na pewno nei uszkodzilem korzeni były dość obfite i bialutkie.
Radzisz je przyciąć teraz,tzn. część nadwodną?
Rzeczywiscie srodowisko w moim oczku jest dość jałowe ,bo to mlody ekosystem ..raptem pare dni.Ok bede obserwował skoro nic więcej nie mozna zrobić.