Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

Galeria zdjęć oczek wodnych - Oczko Olimp

Olimp - 2010-03-27, 09:40
Temat postu: Oczko Olimp
Witam wszystkich na forum
Na początku się przedstawię. Mam na imię Sławek i jak tu wszyscy na forum marzę o pięknym oczku. Dołączyłem do forum jakieś 10 miesięcy temu i od tego czasem regularnie przeglądam sobie posty dotyczące budowy, oraz pielęgnacji oczka. Mimo tego mam wiele pytań i wątpliwości, które mi mam nadzieje jako eksperci wytłumaczycie. Chciałbym dodać, że jestem totalnym laikiem, a jedyną rzecz jaką w życiu zbudowałem to karmik na zetpetach w 7 klasie podstawówki.
Mam działkę o powierzchni 1150 m. Wymarzyłem sobie oczko o powierzchni około 35 m2 z kaskadą. Oczko ma się znajdować w północno – wschodnim rogu działki. Gleba to glina .
Podłożem w oczku będzie folia PVC o grubości 1 mm. Roślinnośc i ryby chciałbym mniej jak najbardziej zbliżone do polskich jezior, czyli tatarak, pałki, kaczeńce, lilie wodne i podobne, jeśli chodzi o rybki to planuje takie gatunki jak płotki, liny, karasie, no może z 4 karpie.
Chciałbym dołączyć prowizoryczny plan mojego oczka:

Kolor błękitny to strefa płytka oczka o głębokości 15-20 cm powierzchnia około 8m2
Kolor niebieski to miejsce na tatarak i pałki, półka o głębokości około 25-30 cm
Kolor żółty to strefa wody płytkiej 30-50 cm
Kolor fioletowy to miejsce na rośliny lubiące krople: przetaczniak budowniczek, potocznik wąskolistny
Kolor zielony to skalniak o wys. około 1 m, z którego będzie wypływać kaskada
W środku zaś planuję strefę głęboką o głębokości 1,5 m powierzchnia około 11 m2
Z moich obliczeń wynika iż w oczku będzie około 25 m3 wody

Mam wiele pytań, na razie chciałbym się zapytać o te najbardziej mnie nurtujące:

1 Czy możliwe jest, aby na takim akwenie nie było żadnego filtra, czytałem że czasami wystarczą rośliny w strefie płytkiej i one wystarczająco spełniają funkcje filtracji?