Oczko wodne - forum
Forum miłośników oczek wodnych.

Galeria zdjęć oczek wodnych - Moje oczko - blackdrake

blackdrake - 2007-07-13, 21:22
Temat postu: Moje oczko - blackdrake
Witam!

To mój pierwszy post i chciałbym się przywitać.

Zakładam ten temat ponieważ jestem początkującym "oczkarzem", a moja przygoda z oczkiem trwa maksymalnie miesiąc, dwa. Chciałbym by w tym temacie można było stworzyć coś na sposób kroniki tego oczka (będe dodawał zdjęcia i opisy tego co zrobiłem :roll: ) i chciałbym byście wypowiadali się co robić/nie robić. Pomogło by to wielce dla takiego młodego "ogrodnika" jak ja :) .

Ów oczko ma dłuuugą historię, ale nigdy nie było zagospodarowane bo ojciec nie miał na to czasu. Postanowiłem wziąść więc je w swoje ręce i (bardzo) powoli zaczyna przypominać OCZKO.

To tyle na temat przeszłości.

Aktualnie mam problem (po ostatnich deszczach) z mętnością wody... Woda jest zielona i mętna, jakby zamulona. Do tego dużo mułu znajduje się na dnie...
Do tego pojawia się gdzieniegdzie piana...

Czy warto zastosować torf?

PS. Jutro, to znaczy w sobotę sporóbuję dodać zdjęcia i przeprowadzić test (PH itd.) wody.

blackdrake - 2007-07-15, 09:19

Dodaje obiecane (spóźnione) zdjęcia.

Pompa którą posiadam: AquaEl PFN 7500
Filtr: AquaEl Decor

Woda płynie od pompy (z gąbką) podzielona na dwie części - do kaskady i do filtra.
Ostatnio (jak zauważyłem złe zmiany wody) pompa często mi się zapycha (gąbka już jest pełna mułu) i muszę ją czyścić... Czy może warto zastosować "skarpetę teściowej"? ;)
Ale czy w tedy nie należało by wyjąć ów gąbki z pompy?

Mazur - 2007-07-15, 13:04

Mam takę samą pompke, po prostu wywal z nie gąbke, moja juz 2 lata pracuje ok. 6 godz, dziennie(sterowanie wyłącznikiem czasowym) zimą została pod lodem i jest wszystko wporządku ,,dmucha'' wode aż miło, zresztą widać ją na niektórych moich zdjeciach.
killer1558 - 2007-07-15, 13:26