| |
Oczko wodne - forum Forum miłośników oczek wodnych. |
 |
Choroby ryb - Pewnie jakas choroba - Pomocy
Brylka - 2007-06-10, 18:54 Temat postu: Pewnie jakas choroba - Pomocy Witam,
Jestem początkującym właścicielem oczka wodnego - 2 rok,
Proszę o pomoc, coś dziwnego dzieje sie z moim linem - od kilku dni cos pojawilo sie na jego grzbiecie - szczegóły na zdjęciu - bo nie wiem jak to opisac.
Wydaje mi sie ze w rok ubieglym - bylo tak samo i po 3-4 tygodniach bylo ok - ale nie jestem pewien.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pok...87dd7d80c.html] [/URL][URL=
Hubert - 2007-06-10, 20:02
To mi wygląda na ranę szarpaną. Jeśli dojdzie do jej zakażenia to lin padnie. Ja bym go odłowił do akwa i przeleczył FMC lub innym odkażalnikiem.
AurorA - 2007-06-10, 21:46
Rana wygląda na bardzo głęboką, ciężko będzie go wyleczyć.
vivit - 2007-06-10, 22:58
Moje dwa liny w zeszłym roku padły.....i do tej pory ich nie mam...może trzeba się dać namówić na ponowny zakup
Brylka - 2007-06-12, 18:35
Niestety lin padł.
na podstawie zdjecia (tego co zamiescilem wczesniej) weterynarz okreslil, ze to moze byc posocznica- ale nie wydaje mi sie bo ryba nie byla spuchnięta.
Rana nie wygladala na szarpaną, z bliska wygladalo jakby na calej powierzchni na glebokosc pol centmetra bylo odjete ciala.
Boje sie o pozostale ryby weterynarz zamowil mi jakis srodek (nie pamietam jak sie nazyawa), ktory podaje sie z ziemniakami jako srodek zapobigawczy.
Co sadzicie czy mam podac cos ryba, ewentualnie podmienic czesc wody czy czekac.
golden - 2007-06-12, 22:03
To nie jest żadna posocznica tylko rana mechaniczna bardziej to wygląda na atak kota albo innego drapieżnika * masz w oczku drapieżne ryby? ). A jak wyglądają inne ryby mają podobne objawy?
Hubert - 2007-06-13, 06:10
| Cytat: | Boje sie o pozostale ryby weterynarz zamowil mi jakis srodek (nie pamietam jak sie nazyawa), ktory podaje sie z ziemniakami jako srodek zapobigawczy.